Vanaf nu ook rechtstreekse link naar e-loket en nummer 1722 via app 112 BE!

Noodcentrale 112
Informatiecampagne

De app 112 BE bestaat binnenkort 6 jaar en is een belangrijke aanvullende manier om de noodcentrale te bereiken. Via de app krijgt de noodcentrale onmiddellijk  je locatie te zien en kunnen ze je in geval van nood gemakkelijker terugvinden.


 

 

Er zijn nog meer voordelen : Doven, slechthorenden en mensen met een spraakstoornis kunnen eenvoudig in de app 112 BE aangeven dat zij niet kunnen telefoneren.  Zij kunnen dan via tekstberichten met de noodcentrale communiceren.  Via de app kan je bepaalde medische info doorgeven, zoals hartproblemen, diabetes,…  De operator beschikt dan al over deze informatie nog voordat je iets hebt gezegd en zo kan dit al doorgeven worden aan de hulpdiensten die ter plaatse komen. Ook werd de app 112 BE gescreend en aangepast voor blinden en slechtzienden.  

 

Vanaf vandaag zal zowel het e-loket 1722 als het nummer 1722  ook kunnen worden bereikt via de app 112 BE.   De burger kan ‘1722’ gebruiken om  een tussenkomst van de brandweer voor wateroverlast of stormschade te vragen. 

Het e-loket 1722 (www.1722.be) is permanent  bereikbaar en  via de app 112 BE zal je ook rechtstreeks naar dit e-loket worden doorverwezen. Verder kan je nu ook het nummer 1722 via de app 112 BE bereiken.

 

Deze bijkomende functionaliteit zorgt er mee voor dat het noodnummer 112 nog meer bereikbaar blijft voor levensbedreigende situaties en niet overbelast geraakt bij een storm of zwaar onweer.

Download daarom de app 112 BE !  Een veilige samenleving, die bouwen we samen.

screenshot app 112 BEschreenshot app 112 BE met 1722

Link : https://www.112.be/nl/app

 

 

steven.vermeulen@ibz.be